Despre schimbul periodic de ulei la motor si despre inlocuirea filtrelor am auzit cu totii. Sunt actiuni obligatorii, dar stiati ca sunt necesare ambele in acelasi timp? Detaliem in randurile ce urmeaza.
Dupa ce schimbi uleiul, ai face bine sa schimbi si filtrele. Asta dacă nu iti doresti sa grabesti degradarea uleiului, sa afectezi motorul si sa pierzi timp in service auto pentru doua actiuni.
Despre filtre si uleiuri auto trebuie sa spunem ca sunt important de schimbat regulat, pentru protectia optima a motorului si pentru a ne asigura ca autovehiculul are viata indelungata. Cand facem aceste actiuni insa?
Filtrul de ulei
Schimbat periodic, aceasta activitate are rolul de a evita degradarea prea rapida si timpurie a uleiului folosit. Asta pentru ca isi va pune amprenta asupra motorului, va afecta presiunea uleiului si, in cele din urma, va determina si consum mai mare de combustibil.
De obicei, soferii si proprietarii de autovehicule prefera sa schimbe filtrul de ulei o data cu uleiul. Este important de tinut aceasta evidenta si de schimbat filtrul cand impuritatile reusesc sa treaca de bariera protectoare a filtrului.
Filtrul de aer
Este evident rolul sau, acesta protejeaza de praf si de impuritati, astfel incat componentele electronice ale motorului sa nu se uzeze. Este de preferat sa fie schimbat la maxim 30.000 de km realizati.
Stiati ca un astfel de filtru poate retine pana la 1,5 kg de praf? Aduca reziduuri, murdarie, praf si nu ar trebui deloc subestimat, mai ales in conditiile in care poate afecta randamentul motorului. Chiar si la autovehicule economice si rentabile din punct de vedere al consumului, se va remarca la un moment dat un consum mai mare de carburant.
Filtrul de combustibil
Este cel care indeparteaza impuritatile din combustibil, care protejeaza partile sau sistemele sensibile ale motorului, de la pompa de injectie la injectoare. Si de data aceasta, daca nu sunt luate in considerare schimburile corecte de filtre, se va observa o crestere a consumului de combustibil. Riscam si deteriorarea motorului.
Filtrul de polen
Nu putem omite sa amintim despre acestea, avand rolul de a elimina o parte din praf si polen, din noxele si bacteriile ce patrund in habitaclu. Este, deci, important pentru starea de bine si sanatatea tuturor celor care, la un moment dat, sunt pasageri si, mai ales, pentru soferi.
Un astfel de filtru va fi schimbat la maxim 15.000 km, in mod special in perioada de primavara, asta pentru ca pana la acest moment acumuleaza tot felul de mizerie, umezeala de asemenea.
Ai observat persistenta unui miros neplacut in habitaclu? Sau faptul ca geamurile se aburesc in interior in mod constant, dar mai ales in zilele cu umiditate crescuta? Acestea sunt semnele ca astfel de filtre trebuie schimbate.
Din fericire pentru toti cei care au nevoie de astfel de produse, la Conagro Parts vor gasi. Dedicam o categorie doar pentru filtre, ulei, antigel de asemenea. Nu ai gasit ce era de interes pentru tine? Sugereaza-ne sa ne diversificam stocul!
Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *